Основи здоров*я 9 клас

19/05/2022

Глобальні загрози, породжені діяльністю людини

та їх вплив на здоров*я.


- виконати тести

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7963052




12.05.2022

Безпека як потреба людини.

Види і рівні загроз. Заходи безпеки




- виконати тест

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1185181

05.05.2022

Контрольна робота

(зріз)




9 клас (ІІ семестр)

І варіант

І. Початковий рівень (1-3 бали) 

(Правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала.)

Обери одну правильну відповідь:

1. Що слід робити в день напередодні іспиту:

а) раніше лягти спати; 

б) вчитись до ранку; 

в) не їсти.

2. Ознаками соціальної зрілості є:

а) сформованість організму;

б) сформована система цінностей;

в) матеріальна незалежність.

3. Пацієнт має право на збереження лікарської таємниці – це означає:

а) добровільність;

б) анонімність;

в) конфіденційність.

4.Високий ризик зараження ВІЛ:

а) незахищені статеві контакти;

б) обробляти рану іншої людини без захисних рукавичок;

в) купатися в одному басейні з ВІЛ-позитивною людиною.

5. Ознаками психологічної зрілості є:

а) сформованість організму;

б) сформована система цінностей;

в) матеріальна незалежність.

6. Ризику зараження ВІЛ немає:

а) незахищені статеві контакти;

б) обробляти рану іншої людини без захисних рукавичок;

в) купатися в одному басейні з ВІЛ-позитивною людиною.


ІІ. Середній рівень (4-6 балів)

(Правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1 бал.)

1. Уставити пропущені слова.

1.Кооперація – означає діяти як одна _________ задля досягнення _______ мети.

2.Анонімність – означає, що людина ________ називати _______, якщо вона цього не бажає.

2. Знайдіть кілька правильних відповідей.

Для ефективного спілкування потрібно:

а) постійно говорити;

б) поважати особистий простір співрозмовника;

в) висловлювати зацікавленість у спілкуванні;

г) демонструвати неповагу.


ІІІ. Достатній рівень (7-9 балів) 

(Правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1,5 бала.)

  1. Указати причини стигми і дискримінації:

1) _______________________________________________________________; 

2) _______________________________________________________________;

3) _______________________________________________________________; 

4) _______________________________________________________________; 

5) _______________________________________________________________.

2. Указати вплив алкоголю на репродуктивне здоров’я:

1) _______________________________________________________________; 

2) _______________________________________________________________;

3) _______________________________________________________________; 

4) _______________________________________________________________; 

5) _______________________________________________________________.


ІV. Високий рівень (10-12 балів)

(Правильне розв’язання  завдання оцінюється в 3 бали.)


Указати чинники впливу на репродуктивне здоров’я (чинники ризику і чинники захисту).











ІІ варіант

І. Початковий рівень (1-3 бали)

(Правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала.)

Обери одну правильну відповідь:   

1. На думку психологів-гуманістів, на формування характеру людини найбільше впливає:

а) самовиховання; 

б) спадкові чинники; 

в) виховання.

2. Ознаками соціальної зрілості є:

а) завершення росту; 

б) здатність свідомо керувати своїми емоціями;

в) здатність налагоджувати і підтримувати здорові стосунки.

3. Ніхто не має права змусити людину пройти обстеження на ВІЛ-інфекцію – це означає:

а) анонімність; 

б) безкоштовність;

в) добровільність.

4.Високий ризик зараження ВІЛ:

а) робити ін’єкції одним шприцом;

б) робити штучне дихання;

в) дружити з ВІЛ-позитивним.

5. Ознаками психологічної зрілості є:

а) завершення росту; 

б) здатність свідомо керувати своїми емоціями;

в) здатність налагоджувати і підтримувати здорові стосунки.

6. Ризику зараження ВІЛ немає:

а) робити ін’єкції одним шприцом;

б) робити штучне дихання;

в) дружити з ВІЛ-позитивним.


ІІ. Середній рівень (4-6 балів)

(Правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1 бал.)

1. Уставити пропущені слова.

1. Комунікація – означає бути відкритим до _________, не замикатися в собі, завжди обговорювати з ________ те, що вас хвилює. 

2. Стерильність – уникання користування __________медичними та косметичними інструментами, які _____________.

2. Знайдіть кілька правильних відповідей.

Для ефективного спілкування:

а) постійно слухати;

б) дивитися в очі співрозмовника;

в) перебувати на комфортній дистанції;

г) перебивати.


ІІІ. Достатній рівень (7-9 балів) 

(Правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1,5 бала.)

1.Указати наслідки стигми і дискримінації:

1) _______________________________________________________________;

2) _______________________________________________________________;

3) _______________________________________________________________; 

4) _______________________________________________________________; 

5) _______________________________________________________________.

2. Указати вплив куріння на репродуктивне здоров’я:

1) _______________________________________________________________; 

2) _______________________________________________________________;

3) _______________________________________________________________; 

4) _______________________________________________________________; 

5) _______________________________________________________________.


ІV. Високий рівень (10-12 балів)

(Правильне розв’язання завдання оцінюється в 3 бали.)


Указати стадії ВІЛ-інфекції та їх ознаки.












28.04.2022

Соціально - психологічні та медичні послуги держави для молоді
- переглянути відео

Всі пам’ятають казку «Мауглі». Судячи за фактами, зафіксованими в історії людської цивілізації, ці події могли мати під собою реальний грунт. У старовинних переказах збереглося багато розповідей про людей, вигодуваних і вихованих тваринами. Чи це  правда, чи вигадка - тепер вже, напевно, не впізнати. Засновники Риму Ромул і Рем, вигодувані вовчицею, Мауглі, вихований у звіриній зграї, литовський хлопчик, що виріс у ведмежій барлозі, про що розповідав Е. Кондільяк ще в 1754 р., цілком могли існувати. Відомо 15 випадків вигодовування людських дитинчат вовками, 5 - ведмедями, один випадок - павіанами, іншими породами мавп - не менше 10. Одна дитина була вигодувана леопардом, одна - вівцею. 
        У 1920 р. в Індії доктор Сінг виявив у вовчому лігві разом з виводком вовченят 2 малюків. Це були дівчата, одніє
ї з них було на вигляд років 7-8, інший-років зо два. Молодшу дівчинку назвали Амалії, старшу - Камалой. 
       Як веде себе дик
а тварина  у міській квартирі? Точно так само спочатку вели себе і вивезені з джунглів діти. Ходили і бігали вони лише рачки, причому тільки вночі. Днем спали, забившись у кут і міцно притиснувшись один до одного. 
         Молодша дівчинка невдовзі померла, так нічому і не навчившись, старша прожила близько 10 років. 
         Всі ці роки доктор Сінг вів детальний щоденник спостережень за Камалой. Навчалася вона з великими труднощами. Два роки пішло на те, щоб навчити її стояти. Через шість років Камала почала ходити, але бігала як і раніше тільки рачки. Чотири роки пішло на заучування перших шести слів. Через сім років лексикон дівчинки розширився до 45 слів, а ще через три роки - до ста.
Камала полюбила суспільство людей, перестала боятися яскравого світла, навчилася їсти руками і пити зі склянки. Досягнувши приблизно сімнадцятирічного віку, Камала за рівнем свого розвитку була як чотирічна, якщо не трирічна дитина. 
           Г. Ітарда писав: «З'являючись на земній кулі фізично слабким і не володіючи вродженими ідеями, будучи не в змозі підкорятися основним законам свого існування, людина лише в суспільстві може домогтися того виняткового положення до якого
її призначила сама природа. Не будь цивілізації, вона виявилася б однією із самих нікчемних і нерозумних тварин ... людина завжди тільки те, якою її робить суспільство ... » 

Держава на захисті прав дітини.

1) Інформаційне повідомлення вчителя.

Тяжке становище дітей у багатьох країнах світу спонукало ООН деталь­но вивчити це питання й констатувати дуже сумні висновки:

·        100 мільйонів дітей у всьому світі жебракують;

·        50 мільйонів дітей працюють в небезпечних умовах;

·        120 мільйонів дітей не відвідують школу;

·        3,5 мільйона дітей помирають від таких хвороб, які можна виліку­вати.

Щоб якось поліпшити ситуацію, 20 листопада 1989 року (цей день кожного року усі люди світу відзначають як День захисту прав дитини) була прийнята Конвенція про права дитини (Україна теж приєдналася до підписання цього документа).

Права та інтереси дітей в Україні захищають не тільки батьки, а й дер­жава — через органи опіки і піклування, службу у справах неповнолітніх, державні соціальні служби, які є при місцевих державних адміністраціях. На захист прав та інтересів дітей виступають також громадські організації які опікуються проблемами захисту прав дітей.

 1. Значення регулярних  профілактичних оглядів для хлопців та дівчат. 
    Підлітковий віковий період характеризується інтенсивними фізичними змінами, бурхливою фі­зіологічною перебудовою організму. Підліток по­чинає швидко рости — темпи зростання можна порівняти тільки з внутрішньоутробним періодом і віком від народження до 2 років. Саме у цей час остаточно реалізується індивідуальна генетично детермінована програма розвитку організму з фор­муванням певного конституційного типу. 
   Оцінку фізичного розвитку підлітків необхідно проводити в комплексі з оцінкою статевого роз­витку, зіставляти з біологічним віком — кількість постійних зубів, розвиток вторинних статевих ознак, термін осифікації кісток кисті за віковими стандартами.
  Усім вам відомо, що хворобу легше попередити, ніж вилікувати. Тому важливими є профілактичні огляди, коли визначають загальний стан здоров’я людини, оцінюють роботу всіх важливих систем та органів. Саме під час профілактичного огляду можна виявити більшість захворювань на початковій стадії. Слід уважно ставитися до отриманих результатів обстеження та у випадку необхідної додаткової консультації вчасно звертатися до лікаря-фахівця. Дівчатам варто регулярно приходити на огляд до лікаря-мамолога для профілактики та раннього виявлення онкологічних захворювань молочної залози.
   Обов’язковий медичний профілактичний огляд учнів проводиться з метою виявлення в них захворювань, подальшого їх диспансерного спостереження, планового лікування чи реабілітації та з метою запобігання масовим колективним захворюванням. Такі огляди школярів проводяться відповідно до рекомендацій ВООЗ у рамках міжнародного проекту «Здоров’я та поведінкові орієнтації учнівської молоді».
   Репродуктивне здоров’я підлітків заслуговує на особливу увагу в зв’язку з тим, що здоров’я майбутньої матері, стан репродуктивного здоров’я, формується у дитячому і, що особливо важливо, в підлітковому віці. Саме в цей період життя завершується фізичний та статевий розвиток підлітків, виникають різні захворювання статевої системи, формується статевий потенціал.
   Фізичний і статевий розвиток підлітка тісно пов’язаний з діяльністю ендокринної системи, особ­ливо гіпофіза, що стимулює зростання. У цьому періоді рівень гормонів у крові збільшується в де­сятки разів. У дівчаток зростає кількість естроге­ну, у хлопчиків — тестостерону. У представників обох статей спостерігається підвищення рівня над­ниркових андрогенів, що викликає розвиток вто­ринних статевих ознак. Гормональні зміни викли­кають різкі перепади настрою, підвищену, неста­більну емоційність, некерованість настрою, підви­щену збудливість, імпульсивність, схильність до дратівливості, тривоги, депресії, агресії тощо.
   Психічне здоров 'я підлітків потребує уваги. По­ліпшення соціальних навичок та уміння розв’язу­вати проблеми, зміцнення впевненості у собі мо­жуть сприяти запобіганню проблем психічного здоров’я, таких як порушення поведінки, тривога, депресія, розлади харчової поведінки, а також різні форми ризикованої поведінки, включаючи ті, що належать до сексуальної поведінки, вживання нар­котиків та інших психоактивних речовин. Лікар повинен мати необхідні навички для поводження з молодими людьми, раннього виявлення проблем психічного здоров’я та призначення лікування, включаючи консультування, пізнавально-поведінкову терапію й, за необхідності, психотропні пре­парати.

2. Профілактика та раннє виявлення онкологічних захворювань молочної залози. 
   Мамологія (від латин. mamma — молочна залоза та грец. logos — наука) — це розділ медицини, що займається діагностикою, лікуванням і профілактикою захворювань молочних залоз. Такі захворювання, на жаль, сьогодні є дуже поширеними, але більшість із них є виліковними за умови ранньої діагностики та вчасного лікування. Особливо важливою є рання діагностика раку молочної залози, оскільки чим раніше буде виявлена злоякісна пухлина, тим більша ймовірність того, що лікування буде успішним.
   За даними національного канцер-реєстру, нині рак молочної залози посідає в Україні перше місце серед онкологічних захворювань жінок.
   У той самий час досвід розвинутих країн світу показує, що сьогодні рак молочної залози можливо ефективно виявляти на ранній стадії, а це означає, є можливість успішно боротись із даною патологією.
   Організація заходів, спрямованих на поліпшення профілактики, діагностики та лікування жінок, хворих на рак репродуктивних органів, залишається актуальною проблемою.
   Дієвим шляхом поліпшення стану виявлення злоякісних новоутворень молочної залози може стати впровадження ефективних програм скринінгу, профілактики та ранньої діагностики.
   Рання діагностика раку молочної залози (РМЗ) можлива за умов виконання програм:
- самообстеження;
- лікарських профілактичних оглядів, спостереження і лікування передпухлинної патології;
- скринінгових обстежень і мамографічних досліджень.
   Скринінг (англ. screening у прямому значенні — просіювання) — система організаційних заходів для масового періодичного обстеження здорового населення з метою раннього (доклінічного) виявлення онкологічного захворювання.
3. Соціально-психологічні та медичні послуги держави для молоді
   Держава і суспільство зацікавлені у формуванні в молоді відповідального ставлення до власного здоров’я та здоров’я близьких, формуванні в молоді моральних цінностей. Наше завдання — навчитися захищати своє право на здоров’я, повноцінне життя, здорове потомство.
   Система центрів соціальних служб для сім’ї, дітей і молоді функціонує на державному, регіональному та місцевому рівнях. Метою таких закладів є правова, психологічна, освітня, реабілітаційна допомога конкретній людині чи окремим соціальним групам, які перебувають у складних життєвих обставинах та потребують сторонньої допомоги. У більшості таких центрів працюють команди фахівців: соціальний педагог, психолог, реабілітолог, соціальний працівник тощо. До роботи в центрах долучають також волонтерів — школярів і студентів.

   Основними принципами діяльності центрів соціальних служб для молоді є законність, доступність, конфіденційність, відповідальність за дотримання етичних та правових норм під час надання допомоги, недопущення дискримінаційних дій щодо соціально незахищених категорій дітей і молоді, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги.
   Основними формами роботи таких центрів є консультації, тренінги, лекторії, семінари, круглі столи, фестивалі, тематичні тижні, свята, конкурси, виставки, екскурсії, благодійні акції тощо.

4. Домашнє завдання
1) Зробити конспект
2. Виконати завдання в кінці відео

 

  

 

 

 





21.04.2022

Тема: Вплив психоактивних речовин на репродуктивне здоров*я.
-створити презентацію (соціальну рекламу, буклет тощо) «Від доброго коріння — добрий відросток».




14.04.2022
Тема: Значення моральних цінностей для профілактики ІПСШ.Протидія стигмі і дискримінації осіб за будь-якою ознакою в т.ч. за станом здоров*я та інваліднвстю.
Практична робота 11 Визначення місця здоров*я в ієрархії власних життєвих цінностей.

Практичне завдання № 11

Визначення місця здоров’я в ієрархії власних життєвих цінностей

Мета: визначити місце здоров’я в ієрархії власних життєвих цінностей.

Порядок виконання роботи

1. Складіть у зошиті або на аркуші перелік власних життєвих цінностей.

(Можна скористатися таким переліком: родина, професія, любов, дружба, доброта, пізнання світу, подорожі, мистецтво, добробут, кар’єра, гроші, комфорт, освіта, особистісне зростання, повага до людей, віра в інших, надія, оптимізм, терпіння, здоров’я, толерантність, слава, чесність, сміливість, самоповага, соціальне визнання, справедливість, незалежність, можливість займатися творчістю, можливість допомагати людям.)

2. Для подальшого визначення ієрархії власних життєвих цінностей користуйтеся такою шкалою оцінювання:

«3» — життєва цінність максимально важлива;

«2» — життєва цінність достатньо важлива;

«1» — життєва цінність не дуже важлива.

3. Проаналізуйте ієрархію власних життєвих цінностей. Запишіть у три окремі стовпчики життєві цінності, які є для вас максимально важливими, достатньо важливими, не дуже важливими. У якій групі цінностей опинилося здоров’я? Які цінності для вас важливіші за здоров’я? Які цінності є для вас менш важливими за здоров’я?

4. Зробіть висновки.

- переглянути відеоурок

06.04.2022
Репродуктивне здоров*я
Тема: Запобігання захворюванням , які передаються статевим шляхом. Соціальна відповідальність чоловіка і жінки за використання контрацепції та засобів захисту від ІПСШ. ПР 10 Ознайомлення з роботою установ, які надають соціально-психологічні та медичні послуги за місцем проживання 
- виконати тест

31.03.2022

Цінність родини. Чинники міцної родини. Готовність до сімейного життя.
Поняття "гендер" і ""стать"


- виконати тести





24.03.2022 Принципи формування мівжособистісних стосунків. Стосунки з дорослими і однолітками
ПР 9. Відпрацювання прийомів ефективного спілкування з дорослими і однолітками
   - переглянути презентацію ( завдання письмові в презентації)




17.03.2022 Соціальна компетентність.Стосунки і рівні спілкування .Навички ефективного спілкування






Кожна людина унікальна, і тому треба вчитися говорити про себе позитивно. Це в свою чергу надає впевненості. Треба любити себе і поважати, і тоді людям поважати тебе буде легше.Дійсно, нам легше за все казати про тих, кого ми краще за все ми знаємо. Тобто з різними людьми у нас різні види стосунків. На занятті ми познайомимося з навичками ефективного спілкування, рівнями спілкування, принципами міжособистісних стосунків.

Коли люди знайомляться, спілкуються, разом живуть, навчаються або працюють, між ними виникають стосунки. Іншими словами, стосунки – це зв’язок між людьми, які добре знають одне одного.

Деякі стосунки формуються за нашим бажанням, інші – незалежно від того, хочемо ми цього, чи ні.

Якщо між людьми склалися здорові стосунки, вони відчувають потребу у спілкуванні і сумують, коли змушені розставатися. Здорові стосунки ґрунтуються на взаємній повазі, довірі, турботі й чесності.

Для нездорових стосунків характерні підозрілість, егоїзм, бажання контролювати і підкоряти.

Якщо ранжувати стосунки від «шапкового знайомства» до найбільш довірливих стосунків, то можна розподілити людей, що входять з нами в контакт, на три категорії – знайомі, друзі і близькі люди.

Знайомі – це люди, яких ми знаємо по імені та при нагоді можемо поговорити. Це, наприклад, сусід, однокласник або колега по роботі. Такі стосунки зазвичай складаються самі по собі і носять поверхневий характер.

Друзі – це люди, з якими ми добровільно встановлюємо тісний особистий контакт. Бажаючи подружитися, люди можуть вийти за рамки формальних стосунків, щоб краще пізнати один одного. Якщо вони відчують, що їм приємно спілкуватися, вони можуть стати друзями.

Близькі – це люди, з якими у нас встановилися найбільш довірливі стосунки. Стосунки з близькими людьми відрізняються найбільшою ступенем відданості і відкритості. Близькі люди проводять разом багато часу, довіряють один одному найпотаємніші таємниці і вважають такі стосунки особливими.

В любих стосунках люди мають розуміти один одного, тобто мати навички ефективного спілкування.

Навички ефективного спілкування

1.     Уміння говорити.

2.     Уміння слухати.

3.     Уміння використовувати невербальні сигнали.

4.     Уміння уникати непорозумінь.

Вправа Тест «вмієте ви слухати?» 

Відзначте ситуації, що викликають у вас незадоволення, досаду або роздратування при бесіді з будь-якою людиною, будь то ваш товариш,
учитель,  випадковий співрозмовник. 

1. Співрозмовник не дає мені висловитися, постійно перериває мене під час бесіди. 
2. Співрозмовник ніколи не дивиться на мене під час розмови. 
3. Співрозмовник постійно метушиться: олівець і папір займають його більше, ніж мої слова. 
4. Співрозмовник ніколи не посміхається. 
5. Співрозмовник завжди відволікає мене питаннями та коментарями. 
6. Співрозмовник намагається спростувати мене. 
7. Співрозмовник вкладає в мої слова інший зміст. 
8. На мої запитання співрозмовник виставляє Контрзапитання. 
9. Іноді співрозмовник перепитує мене, роблячи вигляд, що не розчув. 
10. Співрозмовник, не дослухавши до кінця, перебиває мене лише потім, щоб погодитися. 
11.Співрозмовник при розмові зосереджено займається стороннім: грає в телефоні, протирає скельця окулярів і т. Д., І я твердо впевнений, що він при цьому неуважний. 
12. Співрозмовник робить висновки за мене. 
13. Співрозмовник завжди намагається вставити слово в моє оповідання. 
14. Співрозмовник дивиться на мене уважно, не кліпаючи. 
15. Співрозмовник дивиться на мене, ніби оцінюючи. Це турбує, 
16. Коли я пропоную що-небудь нове, співрозмовник каже, що він думає так само. 
17. Співрозмовник переграє, показуючи, що цікавиться бесідою, занадто часто киває головою, ахає і підтакує. 
18. Коли я говорю про серйозне, співрозмовник вставляє смішні історії, жарти, анекдоти. 
19. Співрозмовник часто дивиться на годинник під час розмови. 
20. Співрозмовник вимагає, щоб всі погоджувалися з ним. Будь-яке його висловлювання завершується питанням: «Ви теж так думаєте?» Або «Ви не згодні?» 

Підіб'ємо підсумки.

Отже, кількість ситуацій, що викликають у вас досаду і роздратування, становить: 

14-20 - ви поганий співрозмовник, і вам необхідно наполегливо працювати над собою і вчитися слухати. 
8-14 - вам притаманні деякі недоліки, ви критично ставитеся до висловлювань, але вам ще бракує деяких достоїнств гарного співрозмовника, уникайте поспішних висновків, не загострювати уваги на манері говорити, що не вдавайте, шукайте прихований сенс сказаного, що не монополізуйте розмову. 
2-8 - ви гарний співрозмовник. Але іноді відмовляєте партнеру в повній увазі. Повторюйте ввічливо його висловлювання, дайте час висловити свою думку повністю, пристосовуйте свій темп мислення до його мови і можете бути впевнені, що спілкуватися з вами буде ще приємніше. 
0-2 - ви відмінний співрозмовник. Ви вмієте слухати. Ваш стиль спілкування може стати прикладом для оточуючих.

 Принципи формування здорових стосунків описує формула трьох «К»

                Здорові стосунки = Кооперація + Комунікація + Компроміс

 

Кооперація — означає діяти як одна команда, використовувати синергію для досягнення спільної мети.

Комунікація — означає бути відкритим до спілкування, не замикатися в собі, завжди обговорювати з близькими те, що вас хвилює.

Компроміс — означає необхідність розв’язувати проблеми у стосунках шляхом взаємних поступок.

 письмово

Як ви розумієте слова Ліни Костенко:

«І в житті, як на полі мінному,
я просила в цьому сторіччі
хоч би той магазинний мінімум:
– Люди, будьте взаємно ввічливі! –
і якби на те моя воля,
написала б я скрізь курсивами:
– Так багато на світі горя,
люди, будьте взаємно красивими!
»
















Факультатив Захисти себе від ВІЛ
01.04, 08.04, 15.04
Протидія домаганням і насиллю.
Кримінальна відповідальність за сексуальні злочини.Ознаки віктимної поведінки.Як розпізнати небезпечну ситуацію.Протидія сексуальним домаганням і насиллю.Як допомогти жертві насилля.
- переглянути відеоурок
https://www.youtube.com/watch?v=SNe8Bx9P2Mc
4. Розбір життєвих ситуацій, наслідків і рішень. 
 Види домашнього насильства. І як його уникнути 
1. У будь-якій ситуації потрібно першочергово думати, як захиститися, які можуть бути наслідки, якщо ти втрутишся в ситуацію, і як зробити її максимально безпечною для себе. Але також потрібно дотримуватися правильного алгоритму дій під час допомоги іншій людині. 
2. Фонд ООН має в пріоритеті поширення знань про домашнє насильство та як з ним чинити. В Україні вони відкривають притулки для захисту жінок (переважно) від домашнього насильства. Чи знаєте ви Марію Єфросініну? Це відома телеведуча, бізнес-вумен, яка дуже активно поширює інформацію про те, як протидіяти домашньому насильству та виявляти його, підтримує різні ініціативи, пов'язані з темою домашнього насильства, адже вважає цю проблему надважливою
3 Також турецький митець створив інсталяцію в Стамбулі , щоб показати важливість теми домашнього насильства. На одній з найбільших будівель він розташував 440 пар жіночого взуття. Саме стільки жінок стало жертвами домашнього насильства з боку чоловіків у Туреччині в 2018-му році. https://youtu.be/qJavwyFagzY (Додаток 6





























Факультатив "Захисти себе авід ВІЛ"
Тема: Протидія тиску і маніпуляціям

Епіграф уроку:«Здоровому способу життя – «Так!» Шкідливим звичкам – «Ні!»

Основне питання: Чи впливають «шкідливі звички» на здоров’я людини?

Ми сьогодні шукаємо відповіді на основне питання: Чи впливають «шкідливі звички» на здоров’я  людини?

Надаємо слово дослідникам, які знайшли інформацію для роздумів:

Найпоширенішою шкідливою звичкою серед людей є куріння тютюну. Основну дію на організм людини при курінні справляє нікотин – сильна отрута. За даними ВООЗ, щорічно у світі від хвороб пов’язаних  із курінням помирає 3 млн. осіб. Сьогодні на планеті  курять близько 1, 3 млрд. осіб. За 1 секунду на Землі викурюється 300 000 цигарок. Люди, які викурюють щодня більше 25 цигарок, живуть на 8 років менше, ніж ті, що не курять. Смертельна доза нікотину для людини становить 1мг на 1 кг маси тіла, це 50 – 70 мг для підлітка. Смертельна небезпека загрожує для підлітка, якщо він викурить пів пачки цигарок. Законодавство України забороняє продаж тютюнових виробів  особам, які не досягли 18 років.

          Щорічно від  алкоголізму вмирає 6 млн. осіб. Середня тривалість життя таких людей не перевищує 55- 57 років. Алкоголь – це ворог, що руйнує здоров’я   і призводить  до важких хвороб. Токсична дія алкоголю на дитячий організм у кілька разів сильніша, ніж на організм дорослого. Коли людина п’яна,  то не контролює своїх дій і чинить необдумано, що може призвести до трагічних наслідків.

          Люди роблять необачні вчинки під впливом алкоголю та наркотиків. З  усього населення планети, більше 210 млн. вживають наркотичні речовини, це становить 3% людей на планеті. За даними ВООЗ середній вік початку вживання наркотичних препаратів становить сьогодні 11- 17 років, хоча раніше цей вік становив 15- 17 років. Наркоманія стала основною причиною поширення ВІЛ – інфекції та СНІДу.

     Психоактивні речовини приносять безліч  лих і страждань для родин, є соціальним злом для суспільства.

Англійський філософ Томас Пен вважав, що в людства є три вороги, які забирають більше життів і приносять більше лиха, ніж усі війни разом узяті. Це – алкоголізм, тютюнопаління і наркоманія.

        Запам’ ятайте! Уже сьогодні ми тримаємо своє майбутнє у власних руках. Лише ми відповідальні за своє  здоров’я. 

Сьогодні  використовуючи 6 капелюхів мислення ми працюємо в групах. Кожна група отримує  своє  завдання. 

 Прочитайте  притчу  про старого майстра.


Колись давно жив на світі старий мудрий майстер, який славився своїм умінням робити капелюшки, які несли Великий секрет Великого Майстра? Минали роки. Настав час, коли Майстер покинув цей світ, залишивши своїм шістьом синам свою славу і шість різнокольорових капелюхів — білий, чорний, жовтий, червоний, зелений і синій. Сини вирішили поділити між собою капелюшки і вирушили по світу кожний у своєму напрямку. Минуло чимало часу, перш ніж сини старого майстра знову зібралися разом під дахом батьківської майстерні. Сидячи біля вогню, кожний із них розповів свою історію, і всі були вражені тим, як спадщина Майстра вплинула на їх долю. Сини старого Майстра зрозуміли, яку дивовижну спадщину залишив їм батько. І захотілося кожному з них зняти свій капелюх, адже він вже багато чого навчив, і приміряти капелюхи іншого кольору. З тих пір минуло багато часу, але різнокольорові капелюхи живуть серед людей і дозволяють себе одягати тим, хто прагне навчитися чогось нового...

1.Завдання назвати причини з яких люди не мають шкідливих звичок. Та показати своє ставлення до шкідливих речовин та їх впливу на здоров‘я.

2.Скласти вірш сенкан до слів теми уроку(куріння; наркотик; алкоголізм)


 Вірш « Сенкан»

1.     Слово яке називає тему.

2.     Опис теми 2 слова. Прикметники.

3.     Виражає дію пов’язану з темою.

4.     Фраза, що виражає ставлення до теми.

5.     Слова  - синонім, що виражає сутність теми.





Комментариев нет:

Отправить комментарий