17.05.2022
- виконати тестhttps://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2029580
8 клас (ІІ семестр)І варіант
І. Початковий рівень (1-3 бали)
(Правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала.)
Обери одну правильну відповідь:
1. На статеве дозрівання позитивно впливає:
а) куріння;
б) вживання алкоголю;
в) раціональне харчування.
2. Яка поведінка буде безпечною, якщо вдома, окрім вас, більше нікого немає:
а) відчиняти двері будь-кому, не питаючи, хто це;
б) залишати вхідні двері відчиненими;
в) не впускати у квартиру (будинок) незнайомих людей, не залишати двері відчиненими;
г) впускати у квартиру (будинок) незнайомих людей.
3. З якого віку в Україні наступає кримінальна відповідальність неповнолітніх за тяжкі й особливо тяжкі злочини:
а) з 20 років;
б) з 14 років;
в) 3 16 років;
г) з 18 років.
4. Які якості притаманні гармонійно розвиненій особистості:
а) відсутність самоповаги;
б) агресивність;
в) розбіжність думок, слів, дій і бажань людини;
г) прагнення до самовдосконалення й саморозвитку, творчий підхід до будь-якої справи.
5. Тероризм це:
а) метод, за допомогою якого організована група або партія намагається досягти своїх цілей, використовуючи насильство;
б) метод, за допомогою якого організована група або партія намагається досягти своїх цілей, використовуючи переговори;
в) метод, який не засуджує світова громадськість.
6. ВІЛ не передається…:
а) через кров;
б) через материнське молоко;
в) через укуси комах;
г) через виділення статевих органів.
ІІ. Середній рівень (4-6 балів)
(Правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1 бал.)
Уставити пропущені слова.
1. Екологічна безпека – це стан захищеності _________ середовища й ________ важливих інтересів людини від _________ впливу ________ діяльності, ___________ ситуацій природного й техногенного характеру.
2. Правопорушення – це ______________ людей, які порушують _____________ держави, її ___________ чи підзаконні акти.
Знайдіть кілька правильних відповідей.
Регулювання дорожнього руху здійснюється за допомогою…
а) знань правил дорожнього руху учасників дорожнього руху;
б) сигналів регулювальника;
в) сигналів світлофора;
г) відповідальної поведінки учасників дорожнього руху;
д) дорожньої розмітки;
е) дорожніх знаків.
ІІІ. Достатній рівень (7-9 балів)
(Правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1,5 бала.)
Указати, чому підлітки зважуються на інтимні стосунки:
___________________________________________;
___________________________________________;
___________________________________________;
___________________________________________;
___________________________________________;
___________________________________________;
___________________________________________.
Опиши різні моделі поведінки, заповнивши схему:
моделі поведінки
ІV. Високий рівень (10-12 балів)
(Правильне розв’язання завдання оцінюється в 3 бали.)
Назвати і описати правила безпеки в Інтернеті
ІІ варіант
І. Початковий рівень (1-3 бали)
(Правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала.)
Обери одну правильну відповідь:
1. Що сприятиме особистісному росту:
а) відсутність інтересу до навчання;
б) розширення кругозору;
в) безвідповідальна поведінка.
2. Чого не можна робити при виявленні підозрілого предмета, який може виявитися вибуховим пристроєм:
а) запитати у людей, котрі поряд, чий цей предмет та хто міг його залишити;
б) торкатися до нього, розгортати, розкривати й пересувати;
в) відійти від знахідки подалі й не підпускати до неї інших людей;
г) повідомити про знахідку у відділок міліції.
3. До правоохоронних органів не належить:
а) Конституційний суд України, Прокуратура України;
б) Міністерство внутрішніх справ України, Міністерство юстиції;
в) Міністерство освіти і науки України;
г) Міністерство оборони України.
4. Які якості не притаманні гармонійно розвиненій особистості:
а) позитивне ставлення до життя, доброзичлива співпраця з людьми;
б) невміння спілкуватися;
в) самоповага;
г) прагнення до самовдосконалення й саморозвитку.
5. До «Трикутника безпеки» не входить…
а) дорожні знаки;
б) людина – учасник дорожнього руху;
в) транспортний засіб;
г) дорога.
6. Підлітковий вік характеризується:
а) тільки фізичними змінами в організмі підлітка;
б) тільки психологічними змінами;
в) тільки соціальними змінами;
г) зміни відбуваються в усіх сферах - фізичній, психологічній, етичній, соціальній.
ІІ. Середній рівень (4-6 балів)
(Правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1 бал.)
Уставити пропущені слова.
1. Дружба – це близькі ____________, засновані на взаємній ____________, прихильності, _____________ інтересах, _____________ спілкуванні.
2. Соціальна безпека – це такий стан _________, при якому забезпечується високий рівень __________ умов і __________ благ кожному члену __________.
Знайдіть кілька правильних відповідей:
Укажіть ознаки статі…
а) чоловіки і жінки мають відповідні біологічні ознаки;
б) залежать від культури і традицій;
в) не залежать від зовнішнього впливу;
г) не залежать від країни і культури;
д) можуть із часом змінюватися;
е) не змінюються із часом;
ІІІ. Достатній рівень (7-9 балів)
(Правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1,5 бала.)
Указати загальні ознаки ІПСШ:
________________________________________;
________________________________________;
________________________________________;
________________________________________;
________________________________________;
________________________________________;
________________________________________;
________________________________________.
2. Описати шляхи передачі ВІЛ, заповнивши схему:
шляхи передечі ВІЛ
Указати, чому підлітки зважуються на інтимні стосунки:
Опиши різні моделі поведінки, заповнивши схему:
Указати загальні ознаки ІПСШ:
03.05.2022
1.
Розв'язування
ситуаційної задачі
Валентину
сподобався мобільний телефон Ігоря. Валентин знав, що хлопець на канікулах працював двірником, щоб його
купити, але вдався до шантажу, щоб відібрати
гаджет для себе. Адже він також знав, що батьки не знали про підробіток
Ігоря, були одразу проти цього. В обмін на мовчання Валентин вимагав телефон
Ігоря.
-
Чи належить
шантаж до правопорушень?
-
Як би ви діяли
на місці Ігоря?
Вища мудрість
Одного разу до старого майстра китайських бойових мистецтв прийшов молодий
європеєць і запитав:
- Учителю, я чемпіон своєї країни з боксу і французської боротьби. Чого б ти ще
міг навчити мене?
Старий Майстер усміхнувся і сказав:
- Уяви, що ти гуляєш містом і випадково забрів туди, де тебе очікують громили,
щоб нам`яти тобі боки й пограбувати. Тож я навчу тебе не гуляти в таких
місцях.
Запитання до класу:
-
Якою була б
ваша відповідь, якби ви були на місці Майстра?
-
Чому притча
називається «Найвища мудрість»?
1.
Історична довідка.
Виникнення та становлення інституту необхідної самооборони
Інститут необхідної
оборони має свою давню історію, відбиваючись на культурі кожного народу. Одним із
найстародавніших законодавств є індуське. У законах Ману представлено наступне:
Людина, яка у війні за
захист своїх прав, заради своєї безпеки, а також заради оборони браміна або
жінки, чесно вб'є когось, не буде винною. Кожна людина повинна вбити без
найменшого сумніву того, хто кидається на неї з метою вбивства, хто б не був
останній, навіть його начальник, дитя або навіть старець, дуже сильний у
священному писанні. Убити людину, яка в громадському місці зазіхає на вбивство,
ні в якому разі не обґрунтовує визнання вбивці винним у скоєному. Це приклад
люті в боротьбі з люттю.
За єгипетськими законами оборона була не тільки правом, але й
обов'язком громадян щодо всіх третіх осіб. Дані закони карали стратою того, хто бачив убивство, і не спробував перешкодити цьому, маючи на те можливість; у
разі неможливості він повинен був донести до
судової
влади, при невиконанні чого зазнавав тілесного покарання і триденного позбавлення їжі.
Слід сказати, що в давні часи, за відсутності штучного освітлення,
повсюдно панувала темрява, яка сама по собі жахає, особливо людей простих і забобонних. За цих обставин та
психічному стану власника, біблійне законодавство дозволяло вбивати нічного
злодія, що заборонялося при сході сонця, коли страхи вже зовсім зникнуть, коли
прокидалися сусіди, які можуть прийти на допомогу. У
вбивстві, скоєному при сході сонця, суспільство бачило
лише прояв почуття помсти, яке воно прагнуло регулювати, поставити йому
конкретні кордони і тим самим привчити людину володіти собою.
Але, переслідуючи подібне вбивство, закони Мойсея не звернули уваги на
опір злодія при його затриманні, що взяло до уваги римське законодавство. Так звані «закони XII таблиць» дозволяли вбити, наприклад нічного
злодія або ж злодія, який учинив крадіжку вдень, і чинить збройний опір при його затриманні. Недолік здатності до
узагальнення був актуальний і для римського права, яке у своїх постановах
охоплювало повний спектр ситуацій, що відбувалися в житті. Проте недоліки
римського права виправлялися глибиною розуму суддів, що брали до уваги підстави для своїх поглядів з юридичної свідомості суспільства.
Римські юристи розробили для необхідної оборони дві
центральні умови: 1) несправедливість при нападі і 2) неминучість фактичної
небезпеки.
2.
Робота за підручником. Поняття
і межі допустимої самооборони
-
Складіть план до
відповіді на питання про поняття і межі допустимої самооборони.
Перевищення меж необхідної оборони розуміє під собою, що заподіяна
шкода не повинна бути надмірно великою в порівнянні з
характером і ступенем небезпеки нападу. Це не означає, що шкода, заподіяна в
результаті необхідної оборони, повинна бути обов'язково рівною або меншою порівняно зі шкодою, заподіяти яку
прагнув нападаючий.
Перевищенням меж
необхідної оборони визнаються навмисні дії, що явно не відповідають характеру і
ступеню суспільної небезпеки нападу. Тут звертають на себе увагу дві особливості:
а) дії того, хто захищається, повинні бути зумовлені умислом (кажучи простіше, він повинен
віддавати собі звіт у тому, що робить). Юридичній науці відомо, які дії є навмисними, які -
досконалими з необережності, а що є невинним заподіянням шкоди;
б) дії того, хто захищається, повинні відповідати характеру і ступеню небезпеки нападу.
Необхідна оборона визнається законною і правомірною, якщо вона
застосовується для відбиття нападу, що є суспільно небезпечним, тобто направленим на заподіяння істотної шкоди охоронюваним законом інтересам і правам
окремих осіб, суспільства і держави. Тому суспільно небезпечним визнається не
тільки злочинний, але й інший напад, наприклад, дії неосудних або
малолітніх осіб. Інша ознака нападу - його присутність. Іншими словами, незаконний напад можна відображати, коли він уже
почався, або із ситуації ясно, що він неминучий, а бездіяльність і невжиття заходів оборони поставить жертву в
очевидну, реальну і безпосередню небезпеку. На
момент застосування самооборони злочинні дії мають початися. Важливо визначити,
коли напад закінчено, і загроза заподіяння шкоди вже минула.
-
скласти пам’ятку для
учнів початкових класів «Правила дії при загрозі кримінальних небезпек».
26.04.2022
Види правопорушень. Поведінка підлітків у разі затримання міліцією.
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3739136
19.04.2022
2. https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1050610
12.04.2022
1. Вправа «Так» чи «ні?»
На запитання вчителя учні відповідають «так» або «ні».
1) транспорт забруднює повітря викидами газів, підвищує рівень шуму, здійснює теплове та електромагнітне забруднення атмосфери;
2) тютюновий дим не містить шкідливих для атмосфери речовин;
3) кислотні дощі є одним із наслідків погіршення екологічного стану атмосфери;
4) якщо опале листя дерев спалити, то це не завдасть шкоди повітрю;
5) у сухому, загазованому й теплому повітрі виникає синюватий прозорий туман, що неприємно пахне, подразнює очі, горло, спричиняє задуху, бронхіальну астму, емфізему легенів тощо;
6) кислотні дощі покращують врожаї в сільському господарстві;
7) клімат Землі не залежить від стану атмосфери;
8) знищення лісів погіршує екологічний стан атмосфери;
9) атмосфера є однією з найголовніших умов життя на планеті;
10) використання аерозолів не впливає на повітря у житлових приміщеннях, а значить і не є шкідливим для здоров’я людини.
Обов’язкове:
- опрацювати матеріал підручника щодо вивченої теми
додаткові (на вибір одне ):
- написати твір-роздум «Яке повітря я залишу нащадкам?»;
- скласти пам’ятки, буклети «Люди, схаменімося!».
05.04.2022
- виконати тести
- скласти 5 речень до теми
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8106824
29.03.2022
Мотоцикл – це транспортний засіб. Різні люди по-різному його характеризують. Одні кажуть, що найнебезпечніший транспортний засіб, інші, що це найбільше задоволення. Що ж це?
Мотоцикл – це двоколісний механічний транспортний засіб з бічним причепом або без нього, має двигун з робочим об’ємом 50 см і більше. Мотоцикли бувають :
- для перевезення пасажирів,
- спортивні, призначені для перегонів,
- вантажні мотоцикли, призначенні для перевезення невеликих вантажів на малі відстані,
- мотоцикли спеціального призначення.
Мотоцикл – це зручна і потрібна річ у сучасному суспільстві. Але він є джерелом підвищенної небезпеки.
Причинами аварій є:
- порушення правил дорожнього руху,
- перевищення швидкості,
- керування мотоциклом у нетверезому стані,
- поганий стан доріг,
- несправність мотоцикла.
Власне, у конструкції мотоциклів передбачені елементи, призначені для зменшення небезпеки отримання ушкоджень від травм, це:
- захисне переднє скло;
- поперечна ручка на сідлі для пасажира;
- захисний щиток біля ніг водія мотоцикла;
- дуги безпеки, які не дають можливості мотоциклу зовсім впасти на землю;
- сам мотоциклист і пасажир повинні бути одягнені у мотоциклетні шоломи, які слід неодмінно застібнути.
Слід зазначити, що безпечним мотоцикл може бути лиш відносно, це дуже небезпечний вид транспорту. Травматизм під час його користування дуже високий.
Для мотоциклістів не розроблялися спеціальні Правила дорожнього руху, вони такі ж, як і для автомобілістів. Але є певні специфічні особливості. Вони полягають у слідуючому:
- керувати мотоциклом дозволяється після досягнення 16-річного віку;
- особи, що керують мотоциклом, повинні мати посвідчення на право керування ним;
- під часу руху мотоцикла на водієві та пасажирі мають бути застібнуті шоломи;
- не можна перевозити на задньому сидінні дітей до 12 років і нижчих зростом 145 см;
- кожний мотоцикл має бути обладнаний аптечкою;
- кожний мотоцикліст повинен мати знак аварійної зупинки;
- не можна їздити на мотоциклі, якщо немає захисних дуг;
- забороняється перевозити людей у кузові вантажною мотоцикла;
- швидкість руху мотоцикла в населених пунктах не повинна перевищувати 60 км/год, у житловій і пішохідній зоні — 20 км/год, а поза населеними пунктами на всіх шляхах рух мотоцикла дозволяється
з швидкістю не більше 80 км/год;
- забороняється експлуатація мотоцикла, якщо немає спеціальних підніжок, а на сідлі – поперечних ручок для пасажира.
Що забороняється водієві мотоцикла?
- Керувати транспортним засобом у стані алкогольною сп'яніння, перебуваючи під впливом наркотичних чи токсичних речовин.
- Керувати транспортним засобом у хворобливому стані, у стані стомлення, а також перебуваючи під впливом лікарських препаратів, що знижують швидкість реакції та увагу.
- Керувати не зареестреєваним транспортним засобом.
- Передавати керування транспортним засобом особам, які перебувають у стані алкогольного сп'яніння, під впливом наркотичних чи токсичних речовин, у хворобливому стані, у стані стомлення або під впливом лікарських препаратів, що знижують швидкість реакції та увагу.
- Передавати керування транспортним засобом особам, які не мають при собі посвідчення на право керування ним.
- Під час руху транспортного засобу користуватися засобами зв'язку, тримаючи їх у руці.
Правила для пасажирів мотоцикла.
• Посадку й висадку здійснювати після зупинки транспортною засобу й тільки я майданчика для посадки, а за відсутності такої площадки — з боку тротуару або узбіччя, якщо це неможливо, то з боку проїзної частини, за умови, що це буде безпечно й не створить перешкод іншим учасникам руху.
• Пасажири мотоцикла повинні сидіти на задньому сидінні в застебнутому мотошоломі, тримаючись за поперечну ручку для пасажира, під час руху не можна виставляти руки, відкривати тент, підніматися в колясці.
• Забороняється відволікати увагу водія й заважати йому керувати мотоциклом.
• Не дозволяється вставати під час руху на підніжки для стоп.
• Захисним одягом для мотоцикліста є захисні щитки на руки й ноги, мо-тошолом, а для пасажира — тільки мотошолом.
Історія створення двоколісного транспорту
Сьогодні двоколісний транспорт знаходиться на піку своєї популярності. Однак його історія почалася в XIX столітті, коли був створений перший самокат з двома колесами. За цей проміжок часу велосипеди значно змінилися і встигли залишити свій слід в історії.
Винахідником мотоцикла вважають німецького інженера Готліба Даймлера, який у 1885 р. вперше встановив на дерев’яному велосипеді двигун внутрішнього згоряння.
Ґотліб Даймлер, німецький інженер, винахідник, піонер автомобілебудування, конструктор першого мотоцикла, засновник компанії "Daimler Motoren Gesellschaft".
Перевезення пасажирів на мотоциклі дозволяється тільки на задньому сидінні (крім дітей, нижчих зростом 145 см, або яким не виповнилося 12 років) або в колясці (дітей перевозять тільки в колясці). Перед посадкою в коляску дітей необхідно вдягнути на них мотошолом і застебнути його.
Отже, безпека поїздки на мотоциклі багато в чому залежить від самого пасажира. Обізнаний з правилами дорожнього руху людині легше уникнути тяжких наслідків дорожньо-транспортних пригод, а також допомогти при нагоді іншим.
Домашнє завдання
Обов’язкове:
- опрацювати матеріал підручника щодо вивченої теми
додаткові (на вибір, за бажанням):
- підготувати соціальну рекламу «Мотоцикл і безпека»;
- скласти порадники (або антипорадники) «Водію мотоцикла», «Пасажиру мотоцикла», «Правила користування скутером».
Комментариев нет:
Отправить комментарий